Tre anledningar till att använda Power Automate

Power Automate är en molnbaserad tjänst inom Microsoft Dynamics 365 som gör det möjligt att på ett enkelt sätt skapa arbetsflöden som automatiserar manuella, tidskrävande arbetsuppgifter och processer.

Power Automate
  1. Automatisera repetitiva uppgifter
    Vi har alla uppgifter som vi gör varje dag, vecka eller månad. Och vissa av de här uppgifterna kan vara tidskrävande och monotona. Power Automate gör det möjligt att effektivisera återkommande arbetsuppgifter som du utför dagligen genom att automatisera flödet. På så sätt minskar du risken för kostsamma fel. Låt Power Automate kan ta hand om uppgifterna åt dig så att du kan fokusera på andra saker. Till exempel sammanställa pågående projekt via mejlutskick, eller få notiser för att undvika att missa viktiga händelser. Allt du behöver göra är att ställa in automatiseringen, så gör Power Automate resten.
  2. Lätt att använda
    Du behöver inte vara en teknisk expert för att använda Power Automate. Det är enkelt att sätta upp och det kräver ingen programmeringskunskap. Verktyget är utformat för att vara användarvänligt och lätt att navigera. Även om du aldrig har använt ett liknande verktyg tidigare kommer du enkelt att kunna räkna ut hur du ska använda Power Automate.
  3. Power Automate är enkelt att integrera med andra program Power Automate existerar inte i ett vakuum, utan kan integreras med hundratals andra applikationer som du förmodligen redan använder. Vanliga integrationer är SharePoint, Outlook, Excel, Teams, Microsoft Dynamics 365 och Salesforce. På så sätt kan du automatisera uppgifter i alla dina program från en central plats, och göra dem mer tidseffektiva.

Power Automatisera din väg till framgång

Mikael Sjöqvist

Hör av dig till Micke så berättar han mer!

Mikael Sjöqvist