Att i förväg få veta vad som kommer att ske i framtiden är lockande för vem som helst. För en företagsledare och beslutsfattare innebär superkombinationen BI+AI att få både kikare och nycklar till framtiden.
I en bransch som svämmar över av slagkraftiga ord och uttryck är BI-konsulten Sofie Karlssons tydlighet en frisk fläkt. För henne och Two handlar allt främst om tre saker: insikt, effektivisering och möjligheter. Ett naturligt resultat av Twos sätt att se på sig själva och hur de jobbar.
– Som specialister på både dagens och morgondagens affärssystem kan vi ge kunderna bred och djup kunskap om den egna verksamheten. Siffror och analyser som blir ett tydligt beslutsunderlag att ta vidare till actions på både kort och lång sikt.
Det BI och AI åstadkommer tillsammans är att översätta stora mängder data till mönster och sannolikheter – en prediktiv analys. Med hjälp av Twos datadetektiver avslöjas hur kundens kund, eller leverantörer, sannolikt kommer att agera eller vad de kommer att vilja ha. Data från igår och idag skriver redan framtidens kapitel, samtidigt som företaget ges möjlighet att påverka handlingen.
– Till guldgruvan av interna data som redan finns adderar vi omvärldsdata som är relevant för kundens affär. Allt från snabba trender i sociala medier till konkreta saker som valresultat eller lagändringar. Så paketet från oss innehåller inte bara hur det ser ut just nu, utan visar också vad som blir nästa köp eller intresse.
Insikter om säljprognoser, marknadstrender och kundbeteenden skapar helt nya möjligheter för affärsutveckling. Kunden har alltid ett uppdaterat beslutsunderlag och kan ligga steget före hela tiden. Allt är datadrivet och löper på automatiskt. Lösningarna som Two erbjuder är enkla att växa med för företag. Det går att börja smått och göra mer efter hand.
Oavsett storlek blir det alltid en wow-upplevelse när kunden för första gången ser vad som är möjligt. Kombinationen BI och AI tillsammans samlar allt viktigt på samma ställe och presenterar det på ett pedagogiskt sätt så att alla förstår.
– Att kunna visualisera framtiden ger en otrolig boost. Hela organisation blir involverade i verksamheten på ett nytt sätt. Samtidigt blir samma siffror en konkurrensfördel. Med de här tydliga prognoserna kan man snabbt ställa om och planera sin verksamhet bättre.
Sofie Karlsson
sofie.karlsson@two.se
072-398 56 07