Nethouse automatiserar sina flöden med Business Central

Med hjälp av Two och Microsoft Dynamics 365 Business Central har IT-leverantören Nethouse automatiserat sina flöden för inköp och försäljning. Den nya integrationen mellan Business Central och Nethouse e-handel gör det möjligt att följa varje artikel från inköp till försäljning. På så sätt får de full insyn i orderflödena och ett mer effektivt arbetssätt.

Affärsområde

Dynamics 365

Plattform

Business Central

Länk till webbplats

nethouse.se

Nethouse är specialister på robust moln- och IT-infrastruktur och tar hand om system och applikationer med höga krav på tillgänglighet och säkerhet. I september gick de live med sin nya integration mellan Microsoft Dynamics 365 Business Central och sin B2B-lösning Netset. Ett steg som markerar övergången från ett manuellt arbetssätt till ett automatiserat och intelligent flöde. Med Twos hjälp har Nethouse nu en modern lösning som förbättrar effektiviteten, ökar spårbarheten och stärker säkerheten i både inköp och försäljning.

Effektiviserat arbete med Business Central

Nethouse arbetade tidigare helt manuellt i sitt ordersystem. Försäljnings- och inköpsorder gick i separata flöden, och statistik samt uppföljning sköttes manuellt. En process som var både tidskrävande och sårbar för misstag. Med Twos skräddarsydda integration har Nethouse nu ett helt automatiserat flöde i Business Central som kopplar försäljningsorder och inköpsorder rad för rad. Detta innebär att varje produkt kan följas genom hela processen från beställning och leverans till kund, till fakturering från leverantör. På så sätt har Nethouse nu full spårbarhet ned på artikel- och serienummernivå. Vilket ger dem möjlighet att exakt följa varje artikel i flödet. Och det här gäller både externa och interna inköp, inklusive fysiska produkter samt licenser och tjänster.

Den nya lösningen säkerställer att Nethouse enkelt kan gå tillbaka i historiken och se vilken specifik artikel som har köpts, av vem och till vem den har levererats. Med integrationen mellan Business Central för inköp och försäljning har Nethouse förbättrat sina interna processer. Dessutom har de lagt grunden för en robust och framtidssäkrad plattform som stöder företagets tillväxt och säkerställer en enhetlig kundupplevelse.

En lyckad resa mot en komplett affärslösning

– Det här har varit ett lyckat och intressant projekt, säger Twos projektledare Charlotte Svensson. Samarbetet har fungerat riktigt bra, och vi har löst funderingar allt eftersom de har dykt upp. Allt för att komma vidare och nå go-live-datum enligt den uppsatta tidplanen, säger Charlotte och tillägger: – Det känns riktigt bra att vi i och med implementationen av Business Central har hjälpt Nethouse att stärka både säkerheten och effektiviteten, vilket gör att de nu kan fokusera ännu mer på att leverera högkvalitativa IT-lösningar till sina kunder.

Micke-S-Two

Vill du höra mer om Business Central för inköp och försäljning?

Mikael Sjöqvist

mikael.sjoqvist@two.se

070-757 51 45