Med hjälp av LFS kan kunderna hitta rätt filter till rätt maskin och optimera inköp för en hel maskinpark. Applikationen körs i samtliga länder som Lekang Group finns i: Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Med den senaste uppgraderingen får kunderna en ökad användarvänlighet för att göra filterhanteringen ännu mer trygg och enkel. Integrationen med Jeeves hanterar samtliga artiklar som Lekang har i sitt affärssystem Jeeves ERP. Dessutom hanterar integrationen orderläggningen, så att kundens order hamnar rätt i Jeeves. Integrationens synkning medför att all data som läses över kan hanteras i, och styras från, båda systemen. Integrationsmotorn i lösningen är Jeeves Service Builder. Ny funktionalitet i LFS är på gång, och det sker hela tiden ett arbete med att förbättra och utveckla applikationen.
”-Det har varit ett väldigt roligt och lärorikt projekt! Vi har ett kul och trevligt samarbete, med en tät och givande dialog kring de anpassningar och den utveckling som ska göras. Den nya lösningen tror jag verkligen kommer att gynna Lekang. Dessutom kommer den att gå att utveckla på sikt och komplettera med mer funktionalitet om behov uppstår”, säger Max Grönlund, huvudkonsult och hjärnan bakom många av de anpassningar som Two har utvecklat i Lekangs Jeeves-miljö.
LFS förenklar jobbet för Lekangs kunder
Lekangs kunder får genom att använda LFS tillgång till en mängd funktioner. De får hjälp att identifiera rätt filter till rätt maskin, söka maskiner, skapa en egen maskinpark och hantera sina kunder. Dessutom finns det i LFS en effektiv e-handel. Genom en modern och effektiv webbshop med över 20.000 artiklar kan kunderna sköta inköpen var de än är, både från mobil och dator. Sedan följer de enkelt hela orderflödet via LFS.
Tre medarbetare jobbar dagligen med att utveckla LFS, för att kontrollera data, information och utveckla funktionaliteten. Lekang Group består av över 70 medarbetare och har över 50 års erfarenhet inom filtrering inom bränsle, hydraulik, process, ventilation, tryckluft, damm och stoft.