20 augusti, 2020

Så fick Royal Design full koll på sin GM3

När Royal Design behövde få bättre möjligheter till uppföljning och underlag till beslut var Qlik ett självklart val. ”I och med samarbetet med Viewbase (numera Two, reds. anm.) har vi fått full kontroll på vår GM3 ner på produktnivå.”

Royal-Design-Qlik

Vi ställde några korta frågor till Joakim Hillborg, CFO på Royal Design, för att höra om vilka nyttor de ser med lösningen. 

Vilka mål har ni med er verksamhet framöver? 

– Vi ska inom de närmaste 5 åren mer än dubbla vår omsättning med följande lönsamhet. 

Hur ser ni att digitalisering av affärsinformation kan hjälpa er att nå detta? 

– Med tanke på hur pass mycket vi växer på de utländska marknaderna så krävs det att vi har full kontroll på vår GM3 ner på produktnivå till de olika marknaderna. Här spelar Qlik och den anpassade lösningen från er en viktig roll genom att samla upp all data och ge oss en enkel översikt på hur verkligheten ser ut. 

Vilka var era främsta behov/utmaningar ni hade när ni gick in i samarbetet med oss? 

– Innan samarbetet med Viewbase (numera Two, reds. anm.) hade vi ingen daglig uppföljning överhuvudtaget i bolaget vilket gjorde att vi inte kunde agera så fort som vi ville och många beslut togs baserat på känsla istället för data. 

Vilken förändring/resultat har ni uppnått? 

– Vi kan i dagsläget styra vårt sortiment baserat på försäljning och lönsamhet på ett enkelt sätt för våra 13 marknader, säger Joakim Hillborg. 

Hör av dig till Olaf så berättar han mer!

 

Olaf-Two

Olaf Glöersen • 070-777 04 58 • olaf.gloersen@two.se